Magnesium

Magnesium draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid.
Magnesium draagt bij tot een normaal energie leverend metabolisme (stofwisseling).
Magnesium draagt bij tot de instandhouding van normale tanden en botten.

Magnesium draagt bij tot een elektrolyten balans.
Magnesium draagt bij tot de normale werking van het zenuwstelsel.
Magnesium draagt bij tot een normale eiwitsynthese (het maken van eiwitten in een organisme).
Magnesium draagt bij tot een normale werking van de spieren.
Magnesium draagt bij tot een normale psychologische functie.
Magnesium speelt een belangrijke rol in het celdelingsproces.

Magnesium je kunt niet zonder………Maar waarom dan?

Magnesium is een heel belangrijk mineraal die samen met water en zuurstof tot de meest belangrijkste levensbehoeftes van de mens behoort.
Het wordt ook wel “de Vonk”van het leven genoemd. Een goed werkend hart is afhankelijk van magnesium. Tevens zorgt magnesium voor het goed functioneren van meer dan 300 enzymen in het menselijk lichaam.

Magnesium heeft een zeer grote invloed op de productie, het transport en de de opslag van energie. En energie hebben we nodig om te kunnen leven. Tevens zorgt magnesium voor de elektrische geleiding in ons zenuwstelsel, reguleert ons hartritme, onze bloeddruk en zorgt voor de ontspanning van de spieren. Daarbij speelt magnesium een belangrijke rol bij de groei en ontwikkeling en bij het in stand houden van een goed functionerend immuunsysteem.

Dus niet voor niets “de Vonk” van het leven….

Waar komt het vandaan

De zuiverste magnesium ter wereld wordt gewonnen in Nederland. De Zechstein Zee, een oerzee van ong. 250 miljoen jaar oud zit voor een deel in Nederland op 1600 meter diep. Hier vindt men nog de meest zuivere Magnesium chloride. Niet belast met milieu verontreiniging en gegarandeerd vrij van onzuiverheden en zware metalen.

Voeding en Magnesium

Magnesium zit in (donker) groene bladgroenten, cacao, kelp (zeewier), tarwe producten, havermoutpap, zonnebloempitten, noten (amandelen, cashewnoten), bonen, granen (gierst), zaden, algen, roggebrood, bananen, kokos en volle rijst.

We zouden voldoende binnen moeten krijgen als je van het bovenstaande voldoende eet maar helaas als gevolg van bodemuitputting, gebruik van kunstmest en industriele voedselbewerking is er nauwelijks nog Magnesium te vinden. Hierdoor kan er makkelijk een tekort in het lichaam ontstaan.

fysieke-aandoeningen-magnesium-tekort

Een tekort waaraan herken je dat …..

Een tekort aan Magnesium merk je aan allerlei lichamelijke- maar ook aan geestelijke klachten. Meestal begint het met pijnlijke of branderige voeten, kramp in de benen, spierkrampen en/of lusteloosheid en vermoeidheid.

B.v.: Spierpijnen in heel het lichaam, Ochtendstijfheid, Fybromyalgie, Astma, Diabetes, Alzheimer, Epilepsie, Autisme, ADHD, Kanker, Hart en Vaatziekten, CVS (vermoeidheidssyndroom), Migraine, Menopauze, Osteoporose, SIDS (wiegendood), Caries, RSI, PMS, Vruchtbaarheidsproblemen, Auto-Immuunziekten zoals MS, ALS, Reuma, Psoriasis, Eczeem. De ziekte van Parkinson en Psychische aandoeningen als angst, paniekstoornissen, depressiviteit, stemmingswisselingen, agressie en schizofrenie.

Om erachter te komen of je een tekort hebt kun je een bloedtest laten uitvoeren. Het probleem is wel dat deze bloedcontroles niet nauwkeurig zijn. Er is maar 1% Magnesium in het bloed te vinden, de rest ligt in je botten opgeslagen.

Een andere manier om je magnesiumpeil te testen is de Magenesium zelf test te doen. Als je 2 vragen met JA kunt beantwoorden dan is de kans groot dat je een Magnesium tekort hebt.

mentale-aandoeningen-magnesium-tekort

1. Gebruik je maagzuurremmers?
  2. Drink je regelmatig koolzuurhoudende dranken?
  3. Drink je veel koffie, thee of andere cafeine houdende dranken?
  4. Drink je meer dan 8 alcoholische dranken in de week?
  5. Gebruik je suiker of andere zoete levensmiddelen?
  6. Heb je veel stress of heb je recentelijk een operatie gehad?
  7. Gebruik je medicatie voor vochtafdrijving, je hart, astma of gebruik je de pil?
  8. Neem je calcium zonder Magnesium?
  9. Heb je last van pijnlijke voeten, verkrampte of verstijfde spieren, nekkrampen, slapeloosheid, vermoeidheid, fybromyalgie, hyperactiviteit, tics in het gezicht en ogen, hartritmestoornissen, migraine, spastische darm, niet kunnen ontspannen, prikkelbaarheid, concentratiestoornissen, angst, overgevoeligheid voor geluid en licht, slecht slapen, reumatische klachten en eczeem?
  10. Ben je ouder dan 55 jaar?

Ouder worden, stress, ziektes en een verhoogd medicijngebruik kunnen ervoor zorgen dat het Magnesium gehalte te laag is voor een goede gezondheid.

Waarom extra magnesium toedienen…..

Zoals bij hoofdstuk “Magnesium en Voeding” al aangegeven staat zit er in voedsel te weinig Magnesium en aangezien dat ons lichaam zelf geen Magnesium kan aanmaken is het verstandig om extra Magnesium toe te dienen.

• Regenesis Bio Energetische Magnesium is een originele gecertificeerde Zechstein Magnesiumchloride met een 100% natuurlijke samenstelling. Door een uniek proces is de energetische waarde van de Magnesiumchloride verhoogt.
  • Regenesis Bio Energetische Magnesium olie kan direct op de huid (transdermaal) worden aangebracht. De Magnesium wordt direct via de bloedbaan in de lichaamscel opgenomen om zo het magnesium tekort aan te vullen. Je zult je weer snel fit voelen.
  • Regenesis Bio Energetische Magnesium wordt zonder enige bijwerkingen in onze huid opgenomen. Bij een teveel aan opname scheiden de nieren het af.
  • Magnesium badkristallen (te gebruiken voor voetenbad of ligbad) zijn extra krachtig door een magnesiumgehalte van 47%. Dit is aanzienlijk hoger dan Dode Zeezout dat bekend staat vanwege zijn heilzame werking bij verschillende huidklachten zoals: Psoriasis, eczeem en reumatische klachten.

Voor meer informatie: Zechstein Ancient Magnesium informatiecentrum Nederland. www.zechstein-ancient-magnesium.nl

Regenesis Bio Energetische Magnesium is te verkrijgen bij Feet&Body